Fastighetsskötsel
Städning av entréen sker varje vecka och i trappuppgångar sker den var fjärde vecka. Företaget Novo hjälper oss med servicen i fastigheten. Novo nås via e-post: thomas.novofastighet@gmail.com
Jour
Att vi har jourtjänst innebär tillgång till information/service sju dagar i veckan även utanför normal arbetstid. Vi kan ringa och få hjälp oavsett vilken tid på dygnet det är.
Notera dock att jouren endast skall användas vid akuta problem som rör fastigheten, tex vid allvarliga läckage i lägenheter, skadegörelse såsom sönderslagna fönster eller annan allvarlig händelse som kräver omedelbar hjälp.
Jour på kvällar, nätter och helger: Ring Securitas på telefon 010-470 51 05.
Om möjligt ber vi dig ta kontakt med någon i styrelsen eller knacka på hos grannen för hjälp med bedömning av faran innan du ringer journumret.Observera att missbruk av jouralarm kan medföra kostnader.
Novo kan även ta emot ärenden via mejl styrelsen.brfkungshojd@gmail.com. Exempel på frågor som jouren kan användas till är:
- Larmet går (inbrott- eller brandlarm)
- Vatten står och sprutar någonstans (vattnet kan stängas av med huvudkranen i soprummet - OBS Märk kranen med en skylt eller liknande så att ingen sätter på den igen!
- Värmepumpen har stannat
- Det är stopp i avloppet
- Inget vatten i fastigheten (oftast har någon stängt av huvudkranen i soprummet) - kolla gärna
- Det har blivit elfel någonstans
- Portlåset (eller annat lås) är trasigt
- Vandaliseringar av olika slag upptäcks
Vi gör vid kontakt en bedömningen av hur brådskande ärendet och om det kräver omedelbar åtgärd eller om det kan vänta till närmaste vardag. Om det exempelvis sprutar vatten någonstans eller om värmepumpen har stannat och det är kallt ute så skickar vi ut en reparatör omedelbart oavsett tid på dygnet.
(2021-10-26)